عوض کردن ملحفه تخت نوزاد هر چند وقت یکبار باید باشد؟

چرا باید ملحفه تخت نوزاد را زود به زود شست؟

مدت زمان این موضوع که عوض کردن ملحفه تخت نوزاد هر چند وقت یکبار باید باشد کاملا بستگی به سبک زندگی نوزاد شما دارد. نوزادان به طور معمول عرق نمیکنند اما ممکن است راه های دیگری همچون کثیف بودن لباس ها، کثیف بودن پوشک نوزاد و دیگر موارد خود باعث آلوده شدن ملحفه تخت نوزاد شود. به همین دلیل است که توصیه میشود، حداقل هفته ای یکبار ملحفه تخت نوزاد خود را بشویید تا از از بسته شدن منافذ پوستی و بروز بثورات جلدی مختلف پیشگیری کنید. 

 

چرا باید ملحفه تخت نوزاد شسته شود؟

از آنجایی که نوزادان پوستی بسیار حساس و لطیف دارند، حفظ بهداشت سرویس خواب و ملحفه آنها یکی از مهمترین مسائلی است که والدین باید به آن توجه ویژه داشته باشند. از طرف دیگر به علت ضعف سیستم ایمنی نوزاد، بهتر است که با شستن هفتگی ملحفه تخت نوزاد از رشد میکروب، باکتری و دیگر عوامل بیماریزا جلوگیری کنید. 

 

اصلی ترین عواملی که باعث آلوده شدن سرویس خواب و ملحفه نوزاد میشود عبارتند از : 

تجمع میکروب ها و باکتری ها

گرد و غبار موجود در هوا

ریزش سلول های مرده پوست و جایگزین شدن با سلول های جدید

تعریق

چرا باید ملحفه تخت نوزاد شسته شود؟

برای حفظ بهداشت و سلامت خواب نوزاد عزیزتان، به شما والدین محترم توصیه میکنیم که با مراجعه به صفحه محافظ تشک در وب سایت الا، نسبت به مشاهده و خرید انواع مختلفی از ملحفه و محافظ‌های تشک 100 درصد ارگانیک و ضد حساسیت بپردازید.

 

نشستن ملحفه تخت نوزاد باعث مریضی میشود؟

قطعا اینطور است. بسیار محتمل است که عده‌ی کثیری از نوزادان نسبت به کثیف شدن ملحفه تخت واکنشی نشان ندهند اما در سوی دیگر بسیاری از نوزادان ممکن است دچار بیماری های مختلف و حساسیت های شایع پوستی از قبیل درماتیت تماسی و اگزما شوند. یکی ملحفه تخت آلوده می تواند بستر بسیار مناسبی برای رشد انواع مختلفی از مواد آلرژن ( حساسیت زا ) باشد که هرکدام از آنها خود می توانند عامل بروز یک حساسیت پوستی و یا بعضا یک بیماری جدی دستگاه تنفسی و یا گوارشی شوند. از جمله مواد آلرژی زایی که ممکن است در بستر گرم و گاهی مرطوب تخت نوزاد رشد کند عبارتند از : گرده، باکتری های گوناگون، انواع قارچ و حتی شوره‌های بدن حیوانات خانگی

 

ورود هرکدام از این موارد به بدن نوزاد، به علت ضعیف بودن سیستم ایمنی او می‌تواند سبب بروز بیماری و ناراحتی های مختلف شود. در این بخش به شما اکیدا توصیه میکنیم که بلاگ انواع حساسیت های پوستی نوزادان را حتما مورد مطالعه قرار دهید.

نشستن ملحفه تخت نوزاد باعث مریضی میشود؟

سخن پایانی

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین محترم را با اهمیت عوض کردن ملحفه تخت نوزاد آشنا کنیم. همانطور که در این نوشته مطالعه فرمودید، تخت خواب نوزاد یکی از مکان هایی است که ممکن است در پی رشد عوامل بیماری زا در بستر گرم و کمی مرطوب آن، سلامتی کودک دلبند شما به خطر افتد. اگر نوزادی شیطون و بازیگوش دارید که مدام در حال بالا پایین پریدن، بازی کردن، شیطنت و تعریق است حتما به یاد داشته باشید که باید حداقل هفته‌ای یکبار ملحفه تخت او را بشویید تا اینگونه از بروز حساسیت های مختلف پوستی و بعضا بیماری های مختلف جلوگیری کنید.

 

در انتها نیز شما را به مطالعه‌ی بلاگ راهنمای خرید ملحفه نوزاد دعوت میکنیم.

 

مطلب های تصادفی